Re-branding for Stavanger Markise

October 4, 2023

Opplevelsen av produktet

Stavanger Markise er byens eldste leverandør av solskjerming og leverer kvalitetsrike produkter laget for å tåle tøffe Rogalandsforhold. I re-brandingen fremhever vi kvalitet, og fokuserer på selve følelsen og opplevelsen av å bruke produktene.

Vi fornyet fargene og typografien slik at profilen står i stil med selskapet og kvaliteten de leverer. Det nye designet består av en varm fargepalett, som representerer solstrålene som skinner gjennom vinduet, og en stilren logo med moderne utførelse.

Rafal Sloniec

Art Director / Kreativ leder

Helene / Prosjektleder

I stedet for å fokusere på selve produktet fremhever vi opplevelsen av å bruke det.

Da vi startet prosjektet, følte vi at det manglet en forbindelse mellom produktet og brukeren. Derfor valgte vi å spille på følelsen produktene gir deg, og vise gleden du får av å kontrollere lyset i ditt eget hjem.

Samtidig skal den visuelle kommunikasjonen gjenspeile kvaliteten Stavanger Markise leverer – produkter av ekte kvalitet, laget for å vare.

Den nye logoen er enkel, stilren og moderne, med en elegant kontrast mellom tynne mot litt tykkere linjer, som igjen representer lysets lekne fargespill.

Som filmfotograf er min jobb alltid kontrollere og forme lys for å oppnå ønsket resultat. Derfor var det ekstra kult å jobbe med solskjermingsprodukter, nettopp laget for å kontrollere lys, og gi en presis representasjon av hvordan dette fungerer.

James Froment

Leder for foto og video

Av og til må man tenke utenfor markiseboksen

En standard måte å selge solskjerming på ville kanskje vært et bilde av produktet sammen med en beskrivende tekst. Informasjon om størrelsen på lamellene. Bredden på persiennen. Materialet markisearmen er laget av. Vi informerer selvsagt om dette også, men i den overordnede kommunikasjonen er ikke hovedfokuset på produktet i seg selv, men på hvordan det er å bruke produktet.

Tidløse produkter, tidløs profil

Stavanger Markise tar stolthet i å fokusere på kvalitetsprodukter, god service og lokal tilgjengelighet. Med den nye profilen fremheves kvaliteten de leverer samtidig som de skiller seg ut blant konkurrentene. Det hele sys sammen med en stilren logo, en varm fargepalett og et mykt og klassisk uttrykk.

Vi har hatt gleden av å følge Stavanger Markise i mange år nå. I dette prosjektet har vi hatt relativt frie tøyler da kunden stoler på vår visjon og vår kunnskap. Det er veldig kjekt å få denne tilliten fra en kunde vi har et godt og langt forhold til. Vi gleder oss til flere spennende prosjekter i fremtiden.

Sander Østrem

Graphic Designer

Lyst å vite mer?

Marlen Lie Severeid (i permisjon)
Marlen Lie Severeid

hei@vecora.no

Slå på tråden, send en mail eller kom innom. Og når du først er her, ta av deg skoa og bli en stund. Vi vil gjerne høre dine tanker.