Vi ga Byggmester
Bob for mange
kunder!

November 14, 2022

Byggmester Bob er i dag størst på tak i Norge og har skiftet over 3000 tak siden 2010. Kampanjen vi hadde på gratis taksjekk gikk over all forventning, og gjennom målrettet annonsering hjalp vi Byggmester Bob å få en jevn strøm med kunder.

På ett tidspunkt ble kundestrømmen såpass voldsom at Byggmester Bob ikke hadde kapasitet til å følge opp alle.

Helene Bolme

Prosjektleder

Helene / Prosjektleder

Du vet at en kampanje har gått bra når kunden ber deg roe ned på annonseringen fordi de har flere kunder enn de klarer å håndtere.

Det første året fikk Byggmester Bob svimlende 315 henvendelser via landingssiden, og i rekordmåneden tok hele 13,43 % av de som klikket seg inn på annonsen kontakt med Byggmester Bob for en gratis taksjekk. Året etter ble vi nødt til å skru ned annonseringen slik at byggmesterene kunne få seg en pust i bakken.

Vår kampanje for Byggmester Bob gikk såpass bra som den gjorde fordi vi var synlige på rett sted, til rett tid – og for rett publikum. Ikke minst har Byggmester Bob et godt renommé med hundrevis av gode referanser å vise til. Det å være tilgjengelige når folk har et behov, samtidig som man kan backe opp et godt omdømme med social proof, er den perfekte kombinasjonen for gode resultater.

Bernt Morten Birkedal, Daglig leder

“Opp gjennom de siste årene har vi prøvd veldig mye forskjellig når det gjelder markedsføring, alt fra radio, til lokalavis, forskjellige byrå, og vi har hatt mange erfaringer med forskjellige type markedsføring.

Etter vi begynte å bruke Vecora så har det blitt ordentlig god fart på sakene, og vi slipper å tenke på markedsføring, for det kan vi ikke. Vi er byggmestere og det er det vi er gode på. Det å ha noen som bare kan ta ansvaret og sørge for at det med markedsføring går av seg selv er helt magisk.

Å få en jevn strøm med potensielle kunder som har sagt at de er interesserte i at vi skal komme på en befaring har gjort det veldig mye greiere for oss å sørge for en jevn flyt med kunder.”

Hva skjer'aAKTUELT?